lunes, 24 de mayo de 2010

Les tecnologies de la informació i la comunicació ha recorregut un llarg camí per a fomentar la innovació en l’ensenyament i millorar els processos i els resultats de l’aprenentatge. El projecte eduCAT 1x1, que a més de noves dotacions a les aules (pissarres digitals interactives, més connectivitat wi-fi) i la disponibilitat d’un ordinador portàtil per cada alumne, comprèn el desplegament exploratori dels llibres de text en format digital. Aquesta actuació vol ser una aportació més destinada a l’adquisició i al desenvolupament de les competències necessàries en la societat del coneixement.

OBJECTIUS FINALS DEL PROJECTE

• Convertir l’ordinador en l’eina personal de treball dels alumnes
• Proporcionar la gratuïtat del llibre de text a Catalunya basada en la utilització del format digital i el model 1:1 (1 alumne – 1 ordinador)
• Subministrar la base per a l’educació dels alumnes en la “vida en un món connectat”
• Situar Catalunya en el grup de països capdavanters en l’ús de les TIC a l’educació

OBJECTIUS DEL DESPLEGAMENT 2009-2010

• Explorar i avaluar comparativament les diferents alternatives tecnològiques disponibles al mercat

o Millores efectives en els diferents camps
o Diferències operatives, dificultat de desplegament i d'utilització
o Avantatges comparatius
o Costos reals
• Avaluar els problemes de desplegament
• Obtenir informació de “feed-back” consistent i fiable
• “Entrenar” el model operatiu per al molt previsible escenari de gratuïtat dels llibres de text via implantació del llibre digital, en l’horitzó 2010-11
• Donar la base per a una educació de l'alumnat en la “vida en un món connectat” (projecte complementari d’aquest)
• Llançar un clar missatge a la societat amb relació a la utilització de la tecnologia en la educació i a la gratuïtat del llibre digital

QUINS SÓN ELS REPTES?

• Millora de la qualitat i el nivell de l’educació a través d’aquest projecte 1x1.
• Conèixer si afavoreix o desafavoreix la bretxa digital.
• Estudiar les noves tecnologies i estratègies d’aprenentatge conjuntament amb la incorporació de les TIC.
• Predisposició del professorat per tal d’assolir la formació necessària (temps, esforç, habilitats, coneixements...)
Aquí us deixem l'enllaç d'un vídeo on us explicarà d'una manera clara i visual en què consisteix aquest innovador projecte! No dubteu en veure'l!

2 comentarios:

Rut dijo...

Hola noies,

Primerament, m'agradaria felicitar-vos pel blog que heu realitzat. Crec que heu fet una tasca molt interessant. El blog en tot moment apropa als seus visitants els elements emprats per aquells que es dediquen a l'Educació Infantil.

Un cop llegit l'article del diari "Més Tarragona" i visionat el vídeo sobre el projecte 1X1, voldria dir que estic totalment a favor de la implantació d'aquest sistema en les institucions d'ensenyament. Els avantatges de les noves tecnologies són forçament coneguts per la societat actual, però els educadors han de ser els encarregats de fer-les més properes a les noves generacions. Per aquest motiu, crec que és imprescindible que es donin més polítiques dirigides a aquest àmbit.

Sense cap dubte, l'aparició de la web 2.0 ha estat un element bàsic en la projecció de les TIC en diversos espais de la nostra vida. Ha fet possible un elevat intercanvi d'informació, una gran interactivitat i una major accessibilitat a tot tipus de continguts. A més, ens ha connectat amb la resta del món, aspecte clau si desitjem tenir una major diversitat de coneixements i adequar-nos a les competències internacionals.

Sabem que les tecnologies també tenen desavantatges, ja que si no són utilitzades correctament poden suposar un veritable perill. Els docents han d'educar als alumnes en el filtratge de la informació i per això les eines tecnològiques han de tenir una gran presència en les aules. Una formació més gran és sinònim de la millora dels resultats educatius.

Atentament

JENNI, MARTA, JANA I BLANCA dijo...

Muchísimas gracias Rut!

Publicar un comentario